Blog Image

Mig og brystcancer

Transformationen

Mit formål med bloggen er,at andre der står i samme situation,enten du selv har brystkræft eller måske er pårørende til en der har det, kan hente inspiration i min historie.
Vigtigt er dog at huske, at dette er min historie og min transformation igennem forløbet og jeg håber du finder din vej.

Hedeture

Tamoxifen Posted on lør, januar 25, 2020 18:26:03

Som en “bivirkning” af tamoxifen behandlingen er jeg sat kunstigt i overgangsalderen og har hedeture som bivirkning.

Det er ikke ødelæggende hedeture og jeg har dem oftest om natten, da det er om aftenen jeg tager min medicin. Jeg kan vågne op og registrere, at jeg sveder, men jeg falder forholdsvis hurtigt i søvn igen💤💤💤.

Jeg kunne selvfølgelig prøve at tage medicinen om morgenen, men jeg synes det vil være træls, hvis det betyder jeg skal svede om dagen.

Jeg kan selv bestemme hvor meget jeg vil svede😉. Hvis jeg får et par glas rødvin i weekenden er det lig med meget mere varme og her taler vi om at jeg vågner ved, at der er et vådt lag over nærmest hele kroppen, som samler sig som små åer der løber ned af kroppen. Ja selv under natbrillerne løber det.

Jeg sover nærmest ikke med dyne og mit perfekte vejr er frost, især om natten😂

Jeg løber helst i bluser uden ærmer og bukser lige under knæene og her er det perfekte løbe vejr max 5 grader (løbesko er meget glatte i frostvejr) og det gør ikke noget hvis det regner.

Jeg har tænk på om det varer ved alle de år jeg får behandlingen eller det gradvist forsvinder med tiden🤔, men mest spændt er jeg når behandlingen afsluttes. Hvordan vil kroppen reagere på det.



Tørre øjne

Tamoxifen Posted on fre, november 08, 2019 10:53:51

Som jeg før har skrevet om, så er en del af min efterbehandling antiøstrogen og jeg får tamoxifen.

Jeg har som sådan ikke bivirkninger af behandlingen, men jeg oplever de ting som mange kvinder oplever i overgangsalderen.

En af de lidt irriterende bivirkninger er tørre øje, men heldigvis kun i perioder.

Det gør, at jeg føler jeg har grus i mine øjne og mit syn føles dårligere.

Jeg kan selvfølgelig bare tage briller på, men det hjælper ikke på irritationen. Det er heldigvis billigt sluppet, men jeg tror jeg vil prøve at dryppe mine øjne og se om det hjælper😊